Motorföraren

Om tidningen

MHF:s medlemstidning Motorföraren har varit en bred motortidning som testat och analyserat bilnyheter och biltillbehör. Tidningen har bevakat trafiksäkerhetsarbetet i Sverige med särskild inriktning på trafiknykterhet. Motorföraren har varit en viktig del av MHF:s opinionsarbete för att påverka makthavare och politiker om rattfylleri och trafiksäkerhet.  

Motorföraren har nu kommit ut med sitt sista nummer. Bakgrunden är kostnaderna för produktion av en medlemstidning i pappersform i kombination med minskat medlemsantal. Allt fler organisationer går över från utgivning av papperstidningar till att kommunicera i de digitala kanalerna.  

MHF finns redan idag i de digitala kanalerna och kommer att fortsätta kommunicera med både medlemmar och allmänheten digitalt samt bedriva opinionsbildning. MHF:s nya TV-program Trafikdax når ca 4,7 miljoner tittare i lokaltv-nätet. Programmet går också att se på MHF:s Youtube-kanal.  

På Facebook-sidan ”Jag vill inte förlora vänner och familj – kör inte full –” har MHF över 200 000 gilla-markeringar. I Facebook-gruppen MHF Internt kan medlemmar utbyta information och erfarenheter.  

Det kommer fortfarande finnas kvar papperstidningar inom MHF, även om det inte är Motorföraren. MHF:s sju regioner har sina respektive regiontidningar Ratta Ren och Trafiknyktert.nu. I de regionala tidningarna kommer det i varje nummer att publiceras aktuell MHF-information.

Motorföraren utges av:
MHF
Byängsgränd 8
120 40 Årsta
Telefon: 08-555 765 55

Adressändring:
Kundtjänst: 08-555 765 55 eller medlem@mhf.se

För annonsörer: Annonsinfo

Ansvarig utgivare och chefredaktör: Mikael Lindberg
Layout & produktion: ©thoms
Tryck: V-TAB Vimmerby
ISSN: 0463–6678

I det här numret

Nr 2 - 2021

Årets sommardäcktest var ingen promenad i parken för tillverkarna av lite dyrare så kallade premiumdäck. En kinesisk uppstickare bjöd stenhårt motstånd. Legalisering av cannabis leder till fler drogpåverkade förare och fler cannabisrelaterade trafikolyckor. Det visar en ny förstudie som MHF har gjort. Transportstyrelsen har tagit fram nya regler för elsparkcyklar och liknande elfordon. Reglerna är för otydliga anser MHF. Trots många olyckor och rattfyllerifall föreslås inget hjälmkrav eller promillegräns för elsparkcykel.

Bläddra i tidningen online
Läs tidningen som PDF (8.66 MB)
Shopping cart
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla